Akordy z analogowego synt monofonicznego
Cześć,

Jestem nowy w większości tematów związanych z produkcją muzyki. Zaczynam naukę, a tak się sklada, że mam okazję bardzo tanio kupić moog'a sub 37, bardzo podoba mi się dzwięk z tego syntezatora... Mam takie pytanie: z racji tego, że sub 37 nie jest polifoniczny czy istnieje możliwość stworzenia akordu np już w Abletonie? Czy jesli Albeton puszcza partię z Moog'a to instrument jest "zajęty" i nie może grać więcej nut czy może po nagraniuy poszczególnych dzwięków będę mogł z nich stworzyć akord...? Byłbym wdzięczny za odpowiedz. ...a pewnie będę miał więcej banalnych pytań ;-)

Pozdrawiam
Odpowiedz
jeśli grasz na moogu jakiś pattern, to nie będziesz mógł nic grać. ale zawsze możesz nagrać tą partię jako audio i zrobić coś innego.

podstawowe akordy złożone z dwóch tonów możesz zrobić bezpośrednio na moogu przez podniesienie albo obniżenie częstotliwości drugiego oscylatora. jak podniesiesz na +7 to będziesz miał kwintę, +3 tercja mała (substytut akordu molowego), +4 tercja wielka (substytut akordu durowego). jakbyś się uparł to mógłbyś to zautomatyzować w abletonie żeby ci zmieniało rodzaj akordu w trakcie kawałka, ale to musisz poszukać w manualu czy można ten parametr kontrolować przez MIDI.

druga opcja to po prostu nagrywasz każdy dźwięk akordu pojedynczo, czyli zakładając że będziesz miał maks trzy dźwięki grające na raz, najpierw nagrywasz te najniższe, później środkowe i najwyższe. trochę podobnie jakbyś aranżował sekcję smyczkową. ewentualnie zsamplować każdy ton i złożyć z tych sampli instrument w samplerze.
bingo bango bongo i don't wanna leave the congo
Odpowiedz
Super, dzięki za odpowiedź. Tak właśnie podejrzewałem. A tak poza konkursem to czy jest tu jakaś loża świerzaczków? ;-) takich kompletnych, którzy jak na razie na chlopski rozum wiedzą jaka jest różnica miedzy MIDI a Audio Smile
Odpowiedz